"Als het jaar zijn einde nadert, is de reflectie erop bijna onontkoombaar. Voor ons was het een dubbel jaar."

Een geweldige uitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen, op steeds meer plaatsen krijgen we de mogelijkheid om ten positieve invloed uit te oefenen. Tegelijkertijd worden de signalen alsmaar explicieter dat we teveel van onze planeet vragen en daar toekomstige generaties mee opzadelen. Optimisten als we zijn, geeft dat nieuwe energie om ons vol in te zetten voor de goede zaak. Hopelijk betaalt zich dat komend jaar uit met de Provinciale Statenverkiezingen.

De wereld is gelukkig echter niet alleen maar politiek (daar moeten wij onszelf soms nog even aan herinneren). Komende dagen bieden vaak meer dan anders gelegenheid voor bezinning, om terug en vooruit te blikken, nieuwe voornemens te maken, maar vooral om tijd met onze geliefden door te brengen. Hopelijk lukt je dat. Hopelijk kun je dat ook voor anderen mogelijk maken.

Het bestuur en de fractie van GroenLinks in Gelderland wensen je hele fijne feestdagen en een voorspoedig 2019.