Stichting Vluchteling organiseert in de nacht van 18 op 19 juni de Nacht van de Vluchteling: twee wandeltochten van 40 km om geld op te halen voor de vluchtelingenopvang in de regio. Eén van deze tochten start om middennacht in Nijmegen en eindigt in de vroege ochtend in Arnhem. Van de Gelderse GroenLinks-fractie lopen Nelson Verheul, Wouter Witteveen en Paul Fransen mee. Ook GroenLinks raadsleden Pepijn Boekhorst (Nijmegen) en Mark Coenders (Arnhem) lopen mee. Jij ook?

Nelson Verheul: “Vluchtelingen hebben juist nu onze steun nodig. Er zijn zo’n 60 miljoen mensen op de vlucht voor geweld, waarvan er 20 miljoen hun eigen land hebben moeten ontvluchten. Verreweg de meeste mensen worden in de regio opgevangen, maar helaas zijn de omstandigheden daar vaak mensonwaardig: weinig veiligheid, slecht eten en drinken, geen school voor de kinderen en ook weinig perspectief op verbetering. De meeste vluchtelingen blijven jarenlang in de opvang, omdat ze niet terug kunnen naar hun huis en niet de kans krijgen om een nieuw thuis op te bouwen. Wij willen deze vluchtelingen steunen. Daarom lopen wij mee.”

Loop ook mee!

Wil je de vluchtelingen helpen die in de regio worden opgevangen? Je kunt meelopen om geld op te halen óf ons sponsoren via de onderstaande link. Dat kan al vanaf een klein bedrag. Tijdens de Nacht van de Vluchteling houden we je op de hoogte via het twitterkanaal van GroenLinks Gelderland: @GLgld.

Namens de vluchtelingen, alvast hartelijk dank!

Sponseren kan hier: https://www.nachtvandevluchteling.nl/groenlinksgelderland

Voor vragen kun je mailen naar Paul Fransen: plpsfransen@hotmail.com