Nelson Verheul heeft gisteren aangekondigd dat hij zijn werk als fractievoorzitter en Statenlid van GroenLinks Gelderland helaas neer gaat leggen. Dit doet hij vanwege persoonlijke omstandigheden. Hij neemt afscheid in de Statenvergadering van 14 december.

De fractie en het bestuur hebben veel respect voor zijn keuze, maar vinden het enorm jammer dat hij met zijn activiteiten voor GroenLinks in de Staten stopt. Nelson heeft in de afgelopen zes jaar in de Gelderse politiek gezag verworven en resultaten behaald op een zeer breed palet aan dossiers. Altijd gedreven door de GroenLinkse idealen en door een persoonlijke passie voor duurzaamheid en zorg over het klimaat.

Hij heeft zich in de vorige periode snel ontwikkeld tot een sterk Statenlid. Daarna heeft hij als lijsttrekker een mooi verkiezingsresultaat behaald en in deze periode als fractievoorzitter een nieuwe en nog jonge fractie geleid en begeleid. Deze fractie blijft met onverminderde drive GroenLinkse politiek bedrijven in Gelderland.

De fractie zorgt, in nauwe samenwerking met het bestuur, voor een zorgvuldige opvolging in de Staten en voor de nieuwe fractievoorzitter. We houden je van deze ontwikkelingen uiteraard op de hoogte.

Naast Nelson zijn officiële afscheid als Statenlid, bedanken we hem natuurlijk in een aparte gelegenheid nog. We nemen afscheid en heffen het glas op alle behaalde successen. We kijken terug op een mooie en waardevolle samenwerking en wensen hem alle succes en voorspoed in de toekomst.

Namens fractie en bestuur GroenLinks Gelderland

Thijs van den Broek, voorzitter