GroenLinks stemt tegen en vertrouwt op Gelderse kiezer

Afgelopen woensdag werd in Provinciale Staten de omgevingsvisie besproken. Een document dat allesbepalend is voor de ruimtelijke omgeving in Gelderland. Belangrijk dus, om er concrete doelen in vast te leggen. GroenLinks blijft daarvoor vechten.

Vanaf het moment dat het eerste concept van de nieuwe omgevingsvisie in Provinciale Staten werd besproken heeft GroenLinks aangegeven dat het vol staat met mooie woorden maar dat het concreter moet. GroenLinks Statenlid Wouter Witteveen: ‘Gelderland staat voor grote uitdagingen zoals de energietransitie, verbetering van de luchtkwaliteit en bescherming van onze natuur. Maar als er in de omgevingsvisie al concrete doelen staan, dan liggen die nog ver in de toekomst.’

Uitgestoken hand

GroenLinks diende daarom afgelopen woensdag een aantal constructieve amendementen in en ondersteunde een aantal goede amendementen en moties van andere partijen. Wouter: ‘GroenLinks vroeg onder andere aandacht voor de bescherming van stilte en donkerte in onze provincie en we wilden het college een steuntje in de rug geven door een extra tussendoel voor de energietransitie in de omgevingsvisie op te nemen. Helaas wees het college van GS onze uitgestoken hand af en volgde een meerderheid van PS het college.’

Kiezer is aan zet