Met het campagneteam en campagneplan en tot slot de uitslag van het kandidatenlijst-referendum van de lijst tot en met nr. 18.. En met een mooie speech van onze lijsttrekker, Charlotte de Roo sloten we deze enerverende dag af.

Wel een beetje koud was het in de Koepelgevangenis, maar de sfeer was hartverwarmend. Het programma en alle stukken van de hele dag kun je hier nog terug vinden.

De 2 aftredende bestuursleden, Annemiek Zeelen secretaris en Niek Blonk, algemeen bestuurslid en campagneleider zijn herbenoemd en de kascommissie voor de jaarrekening is weer compleet met Hanneke Bruinsma. De bestuursbegroting voor 2023 is goedgekeurd.

De Gelderse Dwars-voorzitter, Arthur Goverde hield een stevig betoog over het belang van jongeren bij onze groene en rode politiek en presenteerde als intermezzo de GroenLinks-foto-quiz.

Het overgrote deel van het programma van de PLV ging over de voorbereiding van de verkiezingen in 2023. Al ruim anderhalf jaar zijn we daar mee bezig, met op de PLV in april 2021 het verkiezingsplan.

De behandeling over het verkiezingsprogramma ging vooral over de ingediende amendementen en de adviezen van de programmacommissie. De thema’s vervoer en energie zijn stevig bediscussieerd. De programmacommissie verwerkt nu alles en in januari presenteren we het definitieve programma.

Mooi dat 3 topkandidaten van Water Natuurlijk Rivierenland, Rijn & IJssel en Vallei & Veluwe, Patricia de Cocq, Phebe Kloos en Astrid Meier bij ons te gast waren. Centraal stond het belang van de waterschapsverkiezingen en de samenwerking met de provincie. Een mooie opmaat voor de campagnepresentatie, door Niek Blonk, onze campagneleider.

Het einde van de vergadering presenteerden Joke van Wensem en Bart Zonneveld, de referendumcommissie, de uitslag van het ledenreferendum voor de kandidatenlijst tot en met nr. 18. Met deze groep op de foto hield Charlotte de Roo een mooie speech om iedereen te enthousiasmeren voor de kans van deze verkiezingen en de campagne.

Mogelijk ben je nog nooit op een PLV geweest en kun je je er nog niet zoveel bij voorstellen: de volgende is op 15 april 2023; zet hem vast in je agenda.